Reklamace a vrácení

 

 

 

1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo
jiné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo vyrobeno podle požadavků
spotřebitele nebo přizpůsobeno jeho osobním potřebám a od smlouvy o dodávce zboží,
které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím.
2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. VI odst. 1 obchodních podmínek, či o jiný případ,
kdy nelze od uzavřené smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829
odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním
způsobem nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory ve lhůtě 14 dnů od
převzetí zboží. Objedná-li si kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které
jsou dodávány samostatně, uplyne lhůta pro odstoupení od smlouvy dle předchozí věty
převzetím posledního kusu zboží či v případě objednání dodávky zboží sestávajícího z
několika položek či částí, převzetím poslední položky nebo části.
3. V případě odstoupení od uzavřené smlouvy dle čl. VI odst. 2 obchodních podmínek se
uzavřená smlouva od počátku ruší.
4. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen zaslat nebo předat zboží prodávajícímu
bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Kupující
nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy
zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do
14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na
dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté
peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud
mu tím nevzniknou další náklady.
6. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající
nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
7. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní
prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží
prodávajícímu odeslal.
8. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a
je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je
prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní
ceny.
9. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi
prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení
od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku
účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
10.Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob,
nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil
výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví
e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o
odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání,
které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem
určeným kupujícím.

 

Práva z vadného plnění
1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až
1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992
Sb., o ochraně spotřebitele.
2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti,
kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodné k účelu, pro který ho kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži
nebo instalaci.
3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností
- je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s
ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy
chování daného odvětví, není-li technických norem,
- zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti,
kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které
může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná
prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo
označením,
- je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k
použití, které může kupující rozumně očekávat, a
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající
kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
4. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v
reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít,
použijí se ustanovení o záruce za jakost. Záruka za jakost vzniká rovněž prohlášením
poskytovatele záruky, že kupujícího uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z
vadného plnění, zejména tím, že mu vrátí kupní cenu, vymění zboží nebo ho opraví
anebo v této souvislosti poskytne službu, nebude-li mít zboží vlastnosti uvedené v
prohlášení o záruce. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta
pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůže
kupující vadné zboží užívat.
5. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou zboží
přitom není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého
zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
6. Práva z odpovědnosti za vady zboží se uplatňují u prodávajícího. Prodávající je povinen
kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem
reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu
a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího
trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
7. Práva z vadného plnění může kupující uplatnit zejména korespondenčně, a to na
adrese sídla prodávajícího: Poplužní 376/31, Hrabová, 720 00 Ostrava, telefonicky na
čísle: +420 605 306 645 či elektronickou poštou na adrese: info@spacero.cz. Za
okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy kupující oznámí tuto skutečnost
prodávajícímu. Oznámení o uplatnění reklamace je možné učinit prostřednictvím
Reklamačního formuláře. Na vyřízení reklamace má prodávající lhůtu 30 dní plynoucí
ode dne uplatnění reklamace.
8. Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může
požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob
odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se
posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady,
a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro
kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo
nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží
mělo bez vady.